onsdag 26 april 2017

Bara på låtsas

Eftermiddagen spenderade jag på Malmö Högskola tillsammans med tre kollegor, några av mina gamla kursare samt en massa andra speciallärare. Vi har ett nätverk där vi bla diskuterar vårt uppdrag som speciallärare, synen på särskolan, bemötande mm. Roligt att ses och ha dessa diskussioner samt att ta del av kortare föreläsningar.

Eftersom jag inte gillar att köra bil inne i stan tog jag bussen hem. Medan jag väntade på bussen åt jag årets första glass. Pressbyrån säljer alla GB glassar för halva priset så jag slog till på en mintchokladglass i strut, dessutom laktosfri. Hittade ett ställe där det inte blåste och där solen sken. Tog på solglasögon och låtsades att det var vår. Att det var 5 grader och isande vindar förträngde jag och drog halsduken lite hårdare runt halsen... På vägen hem såg jag att rapsen börjat blomma, är det nu det vänder? Sol och värme till helgen?? Det hade varit Lovely...


Ganska god faktiskt... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar