söndag 26 januari 2020

Helgen

Helgen började med en tur till stallet med Selma i fredags efter skola/jobb. Helt ok väder tills vi kom halvvägs på rundan, då började det regna. Men vi var välklädda så det var inga större problem. Tycker att det är så skönt att börja helgen med en runda i skogen.



När vi var tillbaka i stallet tog vi in alla hästarna och gav dem mat, så roligt tyckte Selma. Jag har lite svårt att se skillnad på några av hästarna men Selma har stenkoll. 

När vi kom hem var det skönt att få av de blöta kläderna och hoppa in i en varm dusch. Joel och jag bestämde oss för att vila från träningen. Jag var rätt trött efter en dag med över 17000 steg... 
Fredagsmys med popcorn och Talang. 

Lördag morgon vaknade jag med fruktansvärd magknip så i stället för att träna fick det bli vila och värmedyna. Efter lunch kände jag mig bättre och passade på att dammsuga och tvätta. På eftermiddagen hade jag klipptid i Höllviken, mamma gjorde mig sällskap. Vi kollade i några butiker och på MQ fyndade jag en tröja, riktigt bra rea nu. 

Lite mer än en decimeter klipptes av.

Pho med räkor


På kvällen åt vi Pho med räkor, uppskattat av alla över 12 år i familjen 😉
Kvällen avslutades med film och glass. 

Imorse mådde jag bra så det blev ett tungt bröstpass på gymmet. Skönt att verkligen ta ut sig efter 3 dagars vila. 
På vägen hem veckohandlade vi och sedan planerades kommande vecka. Selma och Noah bakade chokladmuffins med blåbär och jag gjorde en laddning fröknäcke. Lite kortspel och en kvällspromenad innan vi lagade middag.

Det var nästan tomt på gymmet imorse när Joel och jag kom dit.

Bagarna


Planerar kommande vecka, middagar, barnens aktiviteter, min träning mm.



Snögubbe, jag vann inte...

Hjortfärsbiff med goda tillbehör.




Nu känner jag mig redo för ännu en fartfylld vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar