tisdag 18 april 2017

Aprilväder och bäst i matte

En seg morgon då hela familjen var trötta efter flera dagar med sovmorgnar. Inte blev det bättre av att det var minusgrader ute och att rutan på bilen behövde skrapas...
Vädret har under dagen skiftat mellan sol och snö, kallt som tusan. Kom igen nu våren, vi längtar efter dig.

Vilket aprilskämt 



Efter jobb körde jag och Noah till hans skola för terminens IUP-samtal. Noah har haft tre olika lärare under sina två första "riktiga" skolår och idag var det första gången som jag träffade hans nuvarande lärare. Hon verkade väldigt trevlig och positiv till sin yrkesroll. Om Noah hade hon bara positivt att säga. Han är en duktig skolkille som tar skolarbetet på största allvar och är en god kamrat. Vi pratade om vad Noah tyckte om i skolan och matte är hans favoritämne. Hans lärare berättade att Noah haft i princip alla rätt på alla matteprov under terminen, stolt mamma!!
När vi körde hem stannade vi och köpte en glass till Noah, själv frös jag och längtade efter en kopp te....


Jag fick en te-perkulator av Ulrika på mitt jobb idag. Den invigdes ikväll och levererade gott te. Tack Ulrika ♡


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar