söndag 6 januari 2019

Jullovet sista dag

Imorgon börjar vårterminen och det är slut på långa sovmorgnar och sena kvällar. Vi har haft ett mysigt lov med mycket familjetid, utflykter, tid med släkt och vänner, Joel och jag har hunnit med 13 pass på gymmet, mysiga filmkvällar och "bara vara tid". Jag hade gärna varit ledig några dagar till men så känner väl de flesta. Jag tycker om vårterminen, sakta men säkert blir det både ljusare och varmare.
Idag började dagen med att vi lämnade Selma hos en kompis och sedan körde vi och tränade. När vi kom hem lagade jag kycklingsoppa med bla. skogschampinjoner, rödlök och broccoli. Den blev väldigt god så får nog göra den fler gånger.

Kycklingsoppa, toppad med inlagda tomater och riven parmesanost


Noah hade en kompis här hemma och de gick ut och spelade fotboll. Joel och jag städade undan det sista julpyntet och kastade ut granen, skönt att ha det klart innan jobbveckan drar igång.
Till kvällsmat lagade Joel gratinerad hummer till förrätt, sååå gott.


Ostgratinerad hummer på rostat rågbröd. 


Avslutade kvällen med att bada bubbelbad för att mjuka upp musklerna. Efter badet fick jag massage av Joel, otroligt skönt ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar