söndag 20 januari 2019

Balans i livet

Ibland känns det som om vi lever i ett ekorrhjul som bara snurrar runt. Vardagarna rullar på med jobb/skola, hämtningar på fritids (Selma), aktiviteter, kvällsmat och sedan landa en eller två timmar i soffan innan sängen kallar. För att minska på vardagsstressen försöker vi att planera veckan som kommer under helgen, att träna hjälper mig att stressa av men framförallt tid med familjen är så viktig för mig. Självklart önskar jag mer tid för släkt och vänner, mer tid att läsa, mer tid (och pengar) att resa, men att leva här och nu har jag blivit bättre på.
Idag var Selma pigg och glad igen, så efter lunch körde vi till Arriesjön. Promenad, fika och andas frisk luft var helt underbart, till och med solen tittade fram...










Vi hade några ärenden på IKEA så passade på att fixa dem samt äta kvällsmat där på vägen hem från Arriesjön.
Nu känner jag mig laddad för en ny vecka, 4 veckor till sedan blir det en semesterresa till Berlin med familjen 💞

Söndagsmiddag på Ikea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar