måndag 26 november 2018

Lukas födelsedag

Nu har vi en tonåring här hemma, vår älskade Lukas fyller 13 år idag. Vi väckte honom med sång, presenter och frukostbricka.


Selma hade köpt godis till Lukas och lagt det i en Hallo Kitty-kartong


Äntligen en ny mobil....


Älskade barn ❤


För att barnen skulle slippa stressa till skolbussen 07.15 körde jag dem till skolan.
När vi kom ut till bilen var den täckt av frost, termometern visade -3 grader. Samma väder som den dagen då Lukas föddes för 13 år sedan, men jag minns den så tydligt. Minns att jag vaknade strax efter 5 med värkar, promenerade runt i sjukhuskorridorerna och tittade ut på den första frosten som täckte marken. Lukas är född nästan en månad förtidigt så jag var inlagd eftersom vattnet gick två kvällar tidigare.
Han tog dock god tid på sig att komma ut, inte förrän 12 timmar efter första värkarna kom han, vårt första mirakel❤



Ikväll skulle vi fira honom med sushi och kladdkaka tillsammans med mina föräldrar och Gunlis. Men jag har haft magsmärtor hela dagen och Lukas kom hem från skolan med huvudvärk och magknip.
Men lite sushi fick det bli, kladdkakan sparade vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar