tisdag 16 oktober 2018

På spikmattan

En, av många, fördelar med mitt jobb är att vi ger oss iväg på utflykter för att ge eleverna så mycket upplevelser som möjligt.
Idag tog vi bussen till stan och promenerade i Pildammsparken. En stopp på Teaterlekplatsen och sedan en runda runt dammen. Solen värmde gott och parken var så vacker med alla olika färger i naturen.




Efter jobb var det simskola för Selma och jag passade på att simma min 1500 meter. När simningen var avklarad satt vi i bubbelpoolen innan vi gick och duschade. Selma gillar att sitta i bastun men jag nöjer mig med att vänta utanför...
   När vi kom hem höll Joel och Noah på att laga mat. Jag gick ut i trädgården med Safir. Vi måste ha lite koll på henne då hon ibland lämnar trädgården. Idag klättrade hon upp på taket.
Till middag fick vi hjortfärsbiffar med potatis/palsternack-stomp och brunsås, lingon och gurka, så gott.




Nu ligger jag på spikmattan och försöker mjuka upp mina stela axlar. Känner att jag är helt slut i kroppen, snart dax att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar