tisdag 4 september 2018

En tisdag

Studiedag på Södervångskolan idag så Selma fick följa med mig till mitt jobb. Där fick hon bland annat  hjälpa till med dagens samling vilket hon tycker är jätteskoj.

Vi plockade nypon och rönnbär som sedan träddes upp på tråd. Dessa hänger nu i fönstret för att torka.


Efter jobb var det dax för simskola. Idag fick jag hålla mig i caféet medan Selma simmade. Nästa vecka tänker jag passa på att simma, och kanske slappa lite i bubbelpoolen....
När vi kom hem släppte jag ut kattungarna i trädgården, plockade hallon och äpple samt vattnade. Solen värmde gott, ljuvligt med dessa sensommar dagar.

Frukt från trädgården 

Plockade även in en vacker Dahlia

Kattungarna roar sig....

Ny kokbok låg i brevlådan. Innehåller många spännande recept som jag ser framemot att testa.


Till kvällsmat blev det morotssoppa med quesadillas, recept och råvaror från Middagsfrid.

Kvällsmat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar