fredag 7 september 2018

Fredag, ridning och vit pizza

Ännu en intensiv vecka har snart passerat och jag välkomnar verkligen helgen. I veckan har vi haft fullt upp, barnen har haft sina aktiviteter och nu har även Selmas ridning börjat. Jag har haft kvällskonferans på jobb och Lukas hade ju sitt första besök hos sjukgymnasten.
Idag körde Selma och jag till stallet så fort jag kom hem från jobb. Selma, som åkte skolbussen hem tillsammans med Lukas och Noah hade hunnit äta mellis när jag kom hem. I stallet red hon först en bana inne i ridhuset och sedan tog vi en runda i skogen. Regnet hängde i luften men vi klarade oss.

På gårdagens lektion fick de träna på att rida "damsadel". 

Idag red hon sin egenbyggda bana.




Hemma igen hoppade Selma ner i badet och jag roade mig i tvättstugan. Har inte riktigt hunnit med tvätten i veckan.
Till kvällsmat blev det hemmagjord pizza. Jag gjorde en vit pizza då jag tycker att det är mycket godare. Toppade den med kantareller, kapris, västerbottenost och picklad rödlök, så gott.

Skumbad med ansiktsmask

Kvällsmat



Kvällens choklad kom från Malmö chokladfabrik och jag tyckte att det lät gott med lingon, tyvärr upplevde jag att det var väldigt torrt i konsistensen.

Kexen från Aggarps bageri är däremot lovely

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar