tisdag 1 maj 2018

Tapas

Ikväll var vi inbjudna till Taverna, en av hotellets många restauranger. Vi hade ett bord bokat till 19.00 och när vi kom dit väntade välkomsdrinkar.
Lukas, Joel och jag valde deras tapasmeny medan Selma och Noah valde en huvudrätt direkt.
Vi fick in en massa olika tapas, de flesta var riktigt goda. Till maten serverades det Cava vilket jag tycker är det godaste att dricka till. Många av rätterna hade vi aldrig smakat tidigare så det var verkligen en upplevelse.









När alla tapasrätterna var avsmakade kom de in med huvudrätten, entrecote med pommes, sallad och tre olika såser. Jag var redan mätt efter all tapas så jag smakade bara lite.
Kvällen avslutades med efterrätter, glass till barnen och några kakor med glass och fikon till mig, Joel och Lukas. Åter igen kunde jag bara smaka lite då jag var så mätt.




Joel och jag hade planer på att se kvällens show men min mage föredrog sängen och värmedynan. Selma och jag öppnade balkongdörren och då hörs musiken jättebra. Joel, Lukas och Noah gick ner för att se showen på plats.
Imorgon ska jag hålla mig till sallad och vatten, galet med så mycket god mat att välja på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar