fredag 11 maj 2018

Långhelg

Härligt med en kort vecka på jobb när vädret är så här härligt. Idag har det dock varit svalare men skönt ändå.
Igår åkte barnen hem till mina föräldrar för att sova över där. Bengt, Sandra och Susanne kom hit vid 15-tiden. Joel och Bengt satte sig framför Tv:n för att kolla på MFF som spelade cupfinal. Jag, Sandra och Susanne njöt ute i solen med Cava och lite småplock att äta till. Det gick inte så bra i matchen så Bengt kom ut och gjorde oss sällskap istället. Lagom tills att matchen var slut kom Maria och Fredrik. Vi började förbereda middag, grillade kycklingfiléer och en ljummen potatissallad med roccola, sparris, paprika, sojabönor och en chilidressing. 

Middag ute




Vi satt ute i tältet hela kvällen, det var riktigt skön. Till efterrätt blev det rabarberpaj med glass och vaniljsås. Det blev en trevlig kväll och ännu mer längtan efter sommarlov och semester, underbart att det väntar om drygt en månad.

Barnen roade sig med mormor och morfar i skateboardrampen



   Idag har Joel och jag tränat och sedan tog vi en långfrukost innan dagens sysslor väntade. Jag fick ett mindre utbrott på Selmas rum och röjde det värsta där. 
På eftermiddagen åkte Selma och jag till stallet för en runda i skogen med Kamomill. 
När vi kom hem blev det grillat till middag, gott idag också...

Härligt grönt i skogen nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar