söndag 25 februari 2018

Söndag

Vaknade strax efter åtta imorse och tänkte att det var lika bra att stiga upp då klockan ringer betydligt tidigare imorgon... Selma kom upp en halvtimme senare och vid halv tio väckte vi övriga familjen.
Barnen önskade gröt till frukost. Lukas äter mannagrynsgröt medan Selma och Noah vill ha sin fullkornsgröt. Jag blev sugen på att smaka lite mannagrynsgröt med sirap på, har inte ätit det sedan jag var liten.

Frukost


Efter frukost roade vi oss med lite söndagsstädning innan det var dax att göra sig klar inför kalas hos min farfar.
 Barnen busade med sina kusiner, vi åt smörgåstårta och sedan fika med frukttårta.

Barnbordet


Vilma och Selma lekte med Barbie 

Noah chillade i soffan 



När vi kom hem fortsatte vi att röja, Noah och jag åkte och kastade skräp. Sedan förberedde vi kommande vecka. Tvättmaskinen har fått jobba på, jag gjorde chili con carne som vi ska ha till middag imorgon och passade samtidigt på att röra ihop en plåt fröknäcke. Landade sedan i soffan med en kycklingsallad och MFF på tv....



Fröknäcke

Kycklingsallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar