söndag 2 april 2017

Rabarber

Söndagen började som de flesta söndagar med en lugn morgon innan dagens skogsridning. Som vanligt var Selma och jag på Kummin gården en timme innan ridningen. Selma skrev upp sig på Kamomill, valde en Min häst-tidning och sedan promenerade vi över till Wasabi. Selma var sugen på pannkakor medan jag nöjde mig med en kopp te.



Härligt med blommor ute på trappen. 


Efter ridningen  lämnade jag av Selma hemma och körde in till stan, hämtade upp Maria och parkerade på Triangeln. Vi strosade runt lite och hamnade sedan på Condeco. Satt länge och pratade om livet och alla tuffa motgångar som man ibland behöver ta sig igenom. Innan vi körde hem gick vi ett varv inne på Triangeln och spanade in alla vårkläder som landat i butikerna.

Hemma blev det ingen traditionell middag, barnen åt grillad kyckling, pommes och grönsaker medan Joel och jag åt räkor. Ute i trädgården upptäckte jag att rabarbern är på väg och nu längtar vi efter rabarberkräm och rabarberpaj...

Räkor, ägg, avokado och tomater, gott.

Titta vad som gömmer sig under löven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar