söndag 23 april 2017

Helgen

Helgen har varit lugn, hemmafix både inne och ute, veckohandling och ridning. Två dagar med sol men ingen direkt värme att skryta med.
När vi var och veckohandlade köpte Selma bokstavspärlor och när vi kom hem pärlade hon många fina armband. Jag fick ett med alla i familjens initialer och Lukas fick ett med sitt namn samt ordet blod, inte helt säker på varför hon skrev just blod??

Mitt armband från Selma 

Efter lunch idag jagade Joel ut mig i trädgården för att hjälpa till med att göra vid odlingsskåpet. Jag fick i uppgift att slipa bort gammal färg då vi vill ha det mörkbetsat. Tanken är att det ska in lite plantor där nästa helg så då får temperaturen gärna höjas något.


Selma bygger en helikopter 

Glasspaus i leken 

Plockade in rabarber


Till middag lagade jag kalkonfärsbiffar med karameliserad rödlök, soltorkade tomater, kapris och parmesanost i. Var lite osäker på om barnen skulle äta dem men de slank ner, endast lite bortplockad kapris låg kvar på tallrikarna. Till efterrätt bakade vi årets första rabarberpaj, så gott.


Middag

och efterrätt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar