lördag 18 september 2010

Lördagsmys

Idag hade jag hoppats på en sovmorgon, men Noah vaknade kvart över sju... Eftersom det var min morgon var det bara till att snällt kliva upp. (Lovar att han sover till 9 imorgon när det är Joel som ska gå upp...) Förflyttade mig från sängen in i soffan och med gårdagens inspelade idol på tv. Strax efter 8 kom Lukas upp, smoothie med banan och björnbär samt en ostsmörgås fick bli dagens frukost. Sedan flöt dagen på med lite städning, tvätt, en tur till ica maxi för att fylla på kyl, frys och skafferi. Efter lunch stack Joel och Lukas iväg till Slottsparken för en första träff med Sweden Sport Academy som vi anmält Lukas till. Idag var det lekar, nästa vecka är det Capoeira och sedan fotboll, skridsko, badminton mm. Vi tyckte att detta verkade var en bra idé då Lukas inte riktigt vetat vad han vill träna. Efter dagens träff kom en lycklig Lukas hem, det hade gått jättebra och han var mycket stolt över att han nu går och tränar. Jag fick minsann känna hur stark han blivit. Till mellis bakade vi engelska scones, mycket gott!!
Nu myser barnen med film och lördagsgodis, själv fastnade jag framför datorn. Ska snart fixa lite inför kvällsmaten. Ikväll blir det kött toppade med champinjoner, purjolök och bacon till detta en potatisstrudel (det var en tjej i halv åtta hos mig som gjorde en potatisstrudel och det såg så gott ut). Till efterätt blir det chokladfondant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar