lördag 25 september 2010

Capoeira, barnkalas och en fantastiskt god middag..

Morgon börjar med att jag vaknar kvart över 6 och är då klarvaken och känner mig väldigt rastlös. Smyger mig upp och passar på att röja i köket, läsa tidningen samt facebooka lite innan Noah vaknar vid 8. Märkligt att jag kunde studsa ur sängen idag när jag alla andra dagar knappt kan komma ur sängen...
På fm var Joel och Lukas iväg och tränade Capoeira (bilder kommer i ett annat inlägg). Joel var mycket stolt över Lukas, som hade deltagit hela passet. När de kom hem fick jag se lite rörelser som han lärt sig. Efter en snabb lunch åkte vi hem till Lukas kompis Axel som firade sin 5-årsdag. Efter kalaset handlade vi på Malmborgs och sedan skulle vi hyra film. Men i videobutiken fanns Toy Storie 1 o 2 bara på köpe DVD (billigare än att hyra dessutom) så det fick bli en tidig födelsedagspresent till Lukas.
Väl hemma fixade Joel middagen, rostbiff, potatiskrocketter och chili bearnaisesås. Till detta ett gott chilenskt rödvin. Medan Joel fixade maten gjorde jag efterätten, Creme bruleé. Nu är jag proppmätt och orkar endast ligga på soffan och slötitta på någon film...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mys-Noah gjorde mig sällskap i morse.

1 kommentar:

  1. Inte visste jag att du bloggade :) Roligt och läsa. Hoppas al´lt är bra med er. Vi håller tummarna för Jenny.

    SvaraRadera