tisdag 10 augusti 2010

Smygstart på vardagen.

Idag ringde väckarklockan för första gången sedan den 17 juni.... Upp, väcka barnen, fixa frukost, klä barnen och sedan iväg till dagis. (där barnen lämnades kl 9.00 idag nästa vecka är det en timme tidigare....) Joel lämnade Lukas och jag Noah. Noahs dagis är under ombyggnad så under 10 veckor ska han vara i en källarlokal på Dammfriskolan. Många trappor, stengolv och 24 barn mellan 1-3 år= inte bra. Noah var dessutom inte på sitt bästa humör och ville inte vara på dagis. Jag stannade och var med på samlingen och gick sedan när de skulle gå ut. Jag vänjer mig aldrig vid att lämna ett ledset barn, det skär så i hjärtat. Men när jag kom och hämtade honom kl 14 var han på strålande humör och allt kändes mycket bättre. Lukas tyckte att det var skoj på dagis och han ser fram emot att gå dit imorgon igen. Sedan är barnen lediga resten av veckan. Imorgon ska vi åka till Trelleborg och sätta blommor på kyrkogården hos morfar, det är hans födelsedag. Efter det ska vi fira Joel som fyller 33.... Blir kalas nere i Mellan Grevie.

Även i helgen har det varit kalas, då var det min mormor som fyllde år. Smaskig smörgåstårta och goda kakor bjöds det på. Lördagen var en party kväll som började hos Cina, mellanlandade sedan hemma hos oss där Joel och Bengan festade för att slutligen gå till Swing in. En mycket rolig kväll som slutade med en barfota promenad hem kl halv 4 på morgonen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar