onsdag 17 juli 2019

Kungsbygget

Vilken rolig dag vi haft på Kungsbygget uppe på Hallandsåsen.
Vi packade in oss i bilen efter frukost och drygt en och en halv timme senare var vi framme.
Först testade vi Rodel, en lift drog oss upp och sedan var det bara att susa ner genom skogen.









Efter att vi åkt rodel bestämde vi oss för att testa Zipline. Jag hade bestämt mig redan hemma för att inte åka då höga höjder inte är något för mig. Men väl på plats tog adrenalinsuget över och när Selma sa att hon ville åka kunde jag inte fega ur. Invägning och sedan fick vi på oss sele och hjälm. För att komma upp till plattformen fick vi åka terränglastbil upp. Vi valde att åka den lite längre banan, 740 meter och en fallhöjd på 72 meter.
Noah ångrade sig och åkte med lastbilen ner igen. Men vi andra susade ner i en jäkla fart...


In i lastbilen

Hög puls....



Här kom Selma 

Vi gjorde det!!!

Lukas och Joel 


Lite fikapaus innan vi fortsatte med aktiviteterna. Selma och jag köade till rodel medan Joel, Lukas och Noah testade att cykla terrängcykling.
Joel och Lukas åkte sedan en runda till i Zipline medan vi andra roade oss med rodel.
Selma var sugen på ett åk till i Zipline så jag och Lukas åkte med henne medan Joel och Noah testade klätterväggen.






En dag med många skratt, adrenalinpåslag och svettiga utmaningar. Barnen gav dagen 10 av 10 och vi kommer absolut att åka hit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar