söndag 30 juni 2013

Fixardag

Idag har det varit strålande väder.... för inomhus aktiviteter. Fortsatte med barnens rum och nu börjar Selmas rum bli klart. Joel byggde ihop spisen (som är en födelsedagspresent från mormor och morfar) skruvade ner en hylla och satte upp två andra. Nu behöver rummet bara en ny matta, gardiner och Selmas säng för att bli komplett. (Kanske någon tavla och fina burkar också).
När solen tittade fram på eftermiddagen gick barnen ut, Joel passade på att bygga klart trädecket och jag turboröjde köket och hängde en maskin tvätt. Lukas kom in och var sugen på att baka chokladbollar och då passade jag på att göra en laddning med gi-bollar till mig.
Tog även tag i Selmas skorv i hårbotten. Smorde in den med en olja som jag köpte igår. Hon fick en väldigt tjusig frisyr.... Tvättad sedan håret på henne och nästan all skorv försvann.  Imorgon hoppas jag att solen kommer tillbaka,  vi har en trädgård som skriker efter uppmärksamhet....
 
Selma vid sitt nya kök.
 
 
Lukas gör chokladbollar.
 
 
Nu ska skorvet bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar