måndag 17 december 2018

Julbord

Ikväll var det dax för julbord med jobb, detta på Rådhuskällaren. Där fanns massor med mat att välja på men jag höll mig till sillen med tillbehör samt gottebordet.
Branteviksill, kräftsill, årets sill, tomatsill,  stektsill i ättika, räkor, gubbröra och Jansson, så gott!! 
Av det varma åt jag lite rödkål, en köttbulle, champinjonomelett och lite rökt lax. Fanns mycket att välja på men jag blev så mätt. 



På gottebordet fanns det ost och kex, vilket jag tog av först för att sedan gå vidare till kakor och godis. Smakade ostkaka med kardemummagrädde och hjortronsylt, tyvärr var ostkaka torr och väldigt kompakt. Mjukpepparkaka med frosting var fantastiskt god precis som knäcken och Romerskabågar. 
Efter allt detta får jag leva på grönkål resten av året... 
En trevlig kväll med god mat och goa kollegor ❤

Så gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar