fredag 14 december 2018

Första snön

Imorse när jag körde till jobb var det vitt på åkrarna och det föll snöblandat regn. Under förmiddagen kom det mer snö men då det fortfarande är plusgrader töade det snabbt.
På eftermiddagen körde Selma och jag till stallet. I skogen låg snön kvar och Kamomill tyckte att det var skoj att gå i snön. Vi gick vår vanliga runda och lagom tills vi var tillbaka i stallet började det regna lite igen. Vi skyndade oss hem och värmde oss vid brasan.






Selma fick en puss i nacken av Kamomill

2 kommentarer:

  1. Så härligt när snön kommer eller hur!! Men jag tar hellre sol faktiskt. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag föredrar också sol och värme. Men ska det nu envisas med att vara vinter föredrar jag snö och några minusgrader. Regn, storm och några få grader gör ingen lycklig.
      Ha en fin vecka. Kram

      Radera