måndag 30 juli 2018

Varmt, galet varmt

Denna sommaren måste slå alla värmerekord. Med tanke på hur kall och regnig förra sommaren var vill jag verkligen inte klaga. Men nu är det så varm att till och med vårt sovrum, som annars alltid är svalt, är supervarmt. Jag lider med alla bönder/djurägare som står utan bete och med en klen skörd och med alla som drabbats av skogsbränderna.
Idag när jag var och handlade var allt mineralvatten slut, även läsken började sina. Våra grannar har egen brunn men den torkade ut för flera veckor sedan. Visst njuter vi av vädret, det är underbart att vara ledig när solen gassar, men lite regn hade inte skadat.

Idag mötte jag upp Jeanette på Emporia. Vi träffas ju vanligtvis fem dagar i veckan men nu under sommaren har vi inte träffats alls. Vi lunchade och pratade, tittade i några affärer, fikade och pratade....
Jag hade klipptid klockan fyra och innan jag körde hem blev det en veckohandling på Kvantum.


Godaste sushin till lunch


Hemma blev det en lugn kväll. Selma sover hos Gunlis, lite egentid med farmor ♡
Vi andra åt kycklingkorvburgare till kvällsmat och bänkade oss sedan i soffan och tittade på Zootropolis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar