onsdag 25 juli 2018

Mer från Ölands djurpark

Planen var att vi skulle träffa Bengan och barnen klockan 10, titta på djuren en timme och sedan gå till badlandet. Vi blev lite sena dit, fick köa till parkeringsautomaten och sedan köa för att komma in.
Vi tittade lite på djuren, barnen lekte på lekplats och sedan gick vi vidare till badlandet.



Balansgång på lekplatsen

 Redan innan klockan var 11 var det riktigt varmt. Vi hittade solsängar som var lite i solen men mest i skuggan.
Efter någon timme med bad var barnen sugna på att åka karuseller. Jag tog med mig Selma och Ellie medan killarna roade sig med Bengt.


                         
Lukas och Simon


Noah vann på chokladhjulet 


Tjejerna ville börja med Pariserhjulet så det var bara till att ställa upp. Som tur var kom det lite svala brisar mellan varven i Pariserhjulet. Tjejerna roade sig sedan med div. karuseller och jag höll mig i skuggan. Killarna åkte alla karuseller som fanns för lite större barn.

Högt upp i Pariserhjulet

Lunch


När de tröttnat på att åka hoppade de ner i badet igen. Jag och Bengt köade lääänge till matbeställningen. Barnen fick Fish and chips medan Joel och jag valde hamburgare. Ingen höjdare mat, dyrt och trist. Men det mättade och gav ny energi. Den här värmen tar verkligen på krafterna.
Vi avslutade dagen med ett varv till inne bland karusellerna, tittade lite på djuren på vägen ut.
Tillbaka i huset åt vi spaghetti och köttfärssås, funkar alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar