torsdag 12 juli 2018

En kväll med vänner

Det är inte alltid så lätt att hitta en kväll då alla kan ses och där alla familjer får barnvakter men igår så fick vi till det.
Vi träffades vid 17-tiden på Eatery social som ligger inne på Malmö live. Först ett glass Cava på uteserveringen och sedan flyttade vi in för att äta.



Restaurangen erbjuder mat från Sydamerika och här fanns mycket gott att välja på. Joel och jag beställde in kycklingtacos och quesadillas med sötpotatiskräm, så jäkla gott.

Små men väldigt goda




Efter de två första rätterna tog vi inbakad anka med sötpotatispommes, även denna var fantastisk.
Vi avslutade med att beställa in efterrätt, Joel tog en med mangoglass, choklad och mangokräm medan jag gick loss på en Pinacoladadessert som var något av det godaste jag ätit. Så jag kan verkligen rekommendera ett besök där.



Joels efterrätt

och min



Efter maten gick vi bort till Pickwick med förhoppning om att de skulle köra quizz där, men de visade fotboll. Vi stannade ett tag men när en råtta sprang över golvet lämnade vi stället och gick till vinbaren. Betydligt trevligare...

Tack goa vänner för en trevlig kväll, vi får göra om det snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar