måndag 11 juni 2018

Att ha mål att sträva efter

Jag avger vanligtvis inga nyårslöften, men inför detta året lovade jag mig själv att bli bättre på att vara snäll mot mig själv. Jag ville ge mig själv de bästa förutsättningarna för att må så bra som möjligt. Jag har fått diagnosen Ménières sjukdom. För att minska skoven är det bra att inte stressa, att träna och sova bra. Förra året hade jag flera skov och vissa satt i länge och var väldigt besvärliga.
Nu försöker jag att inte stressa upp mig och har prioriterat min egen träning. Med tre barn som alla har olika aktiviteter blir det ibland svårt att hinna med allt. Men med lite planering och hjälp från släkten rullar det oftast på. Nu är mitt mål att, förutom att må så bra som möjligt, kunna springa 5 km tillsammans med Lukas i september. Jag har inte sprungit på många år men börjat så smått nu på löparbandet.
Idag blev det ett pass på gymmet efter jobb. Jag var inte jättepeppad när jag åkte dit men när jag väl är där tycker jag att det är roligt och efter mår jag så bra.
Hemma blev det en väldigt enkel middag, Pytt i panna, något som jag tidigare alltid ratat. Men med stekta ägg och rödbetor var det faktiskt gott och hela familjen åt med god aptit. Ibland får det bli lite nödlösningar även med maten...

Godare än förväntat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar