lördag 2 juni 2018

Äta ute

Denna lördag började ovanligt tidigt då Lukas skulle på klassresa till Liseberg. 06.30 kom Elias över och då skjutsade jag bort killarna till skolan där de skulle åka med buss till Göteborg. När jag vinkat av killarna körde jag bort till centrum för att handla frukost. Pålägg på Kvantum och bullar på Björns.
Trots att klockan bara var strax efter 7 var det riktigt varmt ute.
När jag kom hem la jag mig och vilade en timme. Sen steg jag upp och fick sällskap av Selma när frukosten skulle fixas. Vi dukade ut i tältet och det var riktigt skönt att sitta där och njuta av långfrukost.



Efter frukosten körde vi till Ikea för att köpa dynor, både till en soffa som Joel fixat i barnens koja samt till matstolarna ute. Givetvis blev det några andra små fynd på Ikea samt mjukglass....

Stor och liten...



När vi kom hem hängde vi i trädgården. Tvättade möbler, röjde lite och njöt av värmen. Vi spelade spel och sedan försvann barnen över till grannarna. Maria kom in till oss och drack lite vin. Vi bestämde att vi kunde äta tillsammans och ett, tu, tre hade vi svängt ihop en grillbuffé. Kött, korvar, lax, potatis, sallad och olika såser. Härligt med spontana grillkvällar tillsammans.

Soffhäng i kojan


Köpte vaser på Ikea, kostade 5:-

Efter lunch, som åts i soffan, spelade vi spel.


Selma och Moa pysslar

Maria och jag tog en frozen daiquiri efter maten. Barnen lekte ute i trädgården och vi vuxna satt i tältet fram tills 22.30. 


Nu väntar vi hem Lukas som har haft en heldag på Liseberg. Vi lär nog alla sova gott efter en härlig utedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar