söndag 4 februari 2018

Söndag

Sovmorgon, långfrukost, lite städ och tvätt innan det var dax att köra Noah och hans kompis till Coolminds för kalas där.
Medan de kalasade körde jag hem till mina föräldrar. Mamma och jag promenerade bort till Emporia där vi uträttade några ärenden.
 När klockan var två hämtade jag upp Noah och Hampus och körde sedan hem.

Selma och Joel fixade några chokladskålar som vi skulle ha till efterrätt. Medan de stod och svalnade skulle Joel börja med middagen, Dansk fläskestek. Han använder bambupinnar för att inte bränna svålen på köttet men idag när han skulle knäcka dem på mitten skar han sig illa i fingret. Jag la ett tryckförband men var lite orolig då det var riktigt djupt. Ringde och rådfrågade Cilla, som är sjuksköterska, om vi skulle köra in till sjukhuset. Vi körde in och kollade upp det. Han hade tur, leden i fingret hade klarat sig. De stripade ihop såret och sedan kunde vi köra hem igen.
Hemma blev det korv med bröd istället för Dansk fläskestek, var lite sent att börja med maten vid halv 7...  Men efter maten fick vi en god efterrätt iallafall....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar