söndag 10 december 2017

Första snön

Medan vi var ute i skogen kom vinterns första snö. Hästarna fick fullt med snö i manen och på några ställen var det vitt på marken. Vi var varmt klädda så det blev en riktigt skön skogstur.

Noah var varmt klädd.




Innan vi körde hem gick vi tillbaka till Wasabi. Jag hittade jättefina julgranskulor samt långa ljus till adventsljusstaken. Medan Noah och jag var inne och handlade, spelade Joel och Selma schack.

Mysiga Wasabi. Här finns både lunch, fika och shopping. 


Hemma tände Joel en brasa medan jag och barnen plockade fram fika. Lukas var sugen på ris al'a Malta, så svängde ihop en skål till honom och Selma. Vi fikade i storarummet och njöt av värmen från brasan. Barnen ville se Ensam hemma 2 men den hittade vi inte, fick bli Pettson och Findus istället. Efter filmen tog jag en power nap på soffan...

Glögg, pepparkakor och clementiner, julfika!

Pettson och Findus firar jul


Till kvällsmat lagade Joel Dansk fläskestek med rödkål, äppelmos, sås och potatis. Vi kom fram till att det är hela familjens favoritsöndagsmiddag.

Min ljusstake köpte jag på Wasabi förra året. Den är fylld med julkryddor som luktar så gott. 

Funkar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar