lördag 26 augusti 2017

Kräftskiva

Igår hade vi kräftskiva på jobb, precis som förra året fick jag och Jeanette äran att styra upp festen. Vi dukade långbord, fixade sallad, pajer, bröd, såser, ost och kex. Sedan fick var och en ta med vad de ville äta till. Susanne och jag delade på kräftor och räkor, så gott.






Jag lyckades spruta ut en halv flaska Prosecco över mig och Andreas som satt mitt emot. Tur att vi hade en badrock och att min klänning torkade snabbt...


Efter maten var det dax för tävling, alla delades in 2 och 2 och första grenen var musikleken. Jag använde samma låtar/föremål som vi hade på Joels fest. Det blev en vild kamp om de rätta föremålen...
Andra grenen var Kahoot, en digital frågesport där frågorna handlade om alla som var med på Kräftskivan.

Tävling!!



Kaffe, kladdkaka, chips, drinkar, dans och många skratt. En härlig och välbehövlig kväll där vi laddade batterierna inför höstterminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar