söndag 16 juli 2017

Tvära kast

Igår var det en riktigt härlig sommardag med sol och närmre 25 grader. På eftermiddagen åkte Joel på fotboll och jag tog med mig barnen till Svedala. Jag och Sofie satte oss i solen med ett glas prosecco medan barnen lekte. Cecilia, Ebba och Wilma anslöt och lite senare kom våra män hem efter matchen.


Nerfkrig


Selma och Ellie roade sig med att hälla ut 10000 pärlor på golvet....


Vi dukade fram räkor, två olika pajer, bröd och sallad. Barnen fick tacobuffe vilket uppskattades. Efter maten hoppade barnen i poolen och njöt av ett kvällsdopp.




Idag har det regnat hela dagen och det är bara mörk och trist. Noah var på kalas i Villastaden och medan han var där åkte jag, Lukas, Selma och min mamma till Triangeln. Asiatisk buffé, 47 runder på BR samt reashoppning av skor på Stadium hann vi med innan vi hämtade upp Noah och körde hem.


Lukas åt 20 bitar sushi, friterade kyckling, kycklingspett, nuggets och pommes. Avslutade sedan med 5 kakor... Det gäller att äta upp sig, på torsdag ska han få tandställning och sedan blir det bara flytande föda i en vecka.


Nu ligger vi i soffan och slöar, ingen är sugen på att laga kvällsmat i uteköket eller att sätta sig ute i tältet och äta. Snälla sommar kom tillbaka, vi saknar dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar