lördag 29 juli 2017

Sommardagar

Äntligen kom solen och värme nog för att ta av tjocktröjan... Igår var det fint fram till lunch sedan blev det mulet och regn. Lukas och Hubert var och körde go-cart med min pappa, Selma, jag och min mamma var i stallet/skogen medan Joel och Peter slet i köket.

Köksluckorna börjar komma på plats

Laddar inför loppen

Alltid lika glad när hon får vara med Kamomill

Grönt och vackert i skogen. 

På em kom Bengt och hjälpte till med köket, men han fick även briljera i Vildkatten då han utklassade oss alla....



Idag har det varit fint väder nästan hela dagen. Barnen har badat, Selma har ridit och Noah åkte på bio med Melvin och Charlie. Efter bion följde han med dem hem för att sova över där.
Maria, Fredrik och Telma kom på middag hos oss. Det blev ungtuppfilé, kycklingfilé, vitlökskrossad potatis, grönsaker och kantatellsås. Glömde ta foto men det blev väldigt gott.
Till efterrätt hade Maria köpt med glass, chokladsås, kex och jordgubbar. Barnen gick in och lekte medan vi satt kvar ute i tältet fram tills klockan blev 12.
Härliga dagar och jag hoppas att vädret håller i sig.

Det var bara Lukas och Hubert som kom med på bild. Selma, Noah och min mamma badade också.


                     
                        Gott med glass och kex!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar