fredag 21 juli 2017

Smörgåstårta

Regn, regn och lite mera regn. Jag har 20 dagar kvar av min ledighet och lite sol och värme står högt på önskelistan...
Efter att ha kokat kräm och stekt pannkakor ute på grillen till lunch kände vi inte för att grilla ikväll igen. Tog med barnen till Kvantum i Vellinge och handlade ingredienser till en smörgåstårta.

Tur vi har tak över uteköket. Noah hade en kompis här och Peter hjälpte Joel med köket, alltså många som skulle ha lunch.

På Kvantum var det lite jippo, en rolig fotomaskin, mycket att provsmaka samt lite bra erbjudanden. 




Jag har gjort smörgåstårta två gånger tidigare så lite mer träning behövs. Ikväll blev den jättegod men utseendet var kanske inte det vackraste. Gjorde den på Hönökakor med Böcklingpastej på understa lagret. På andra lägret hade jag skagenröra och på toppen bredde jag på en kräm av majonnäs, creme fraiche, gräslök och citroncest. Toppade med romansallad, kallrökt lax, räkor, avokado, ägg, creme fraiche och löjrom.
Till maten testade vi Chill out-prosecco, mycket god.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar