söndag 30 juli 2017

Invigning

Ännu en dag med märkligt väder, sol och värme som snabbt övergick till åska och regn
 Selma och jag hann precis tillbaka från skogen när regnet och åskan kom.
   Efter lunch körde jag och Lukas till Jägersro. Jag fyndade en kjol på halvarea-priset samt en klänning till Selma. Lukas letade efter jeans men hittade inga. Vi fikade innan vi handlade lite mat på Coop.

Kladdkaka till Lukas och Pekannötpaj till mig.


Hemma kunde vi inviga ugnen, så till middag blev det grillad kyckling och pommes till barnen. Joel och jag åt bakad potatis med kycklingröra. 
Imorgon kommer förhoppningsvis diskmaskinen på plats, den har varit saknad.... 


Ser färglöst ut men var jättegott. Röra med kyckling, majs, paprika, äpple, sweet chili och creme fraiche, toppad med syrad rödlök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar