måndag 13 mars 2017

Vegetarisk lasange

Till kvällens middag testade jag att laga en vegetarisk lasagne. Jag plockade lite av vad jag hade i kylen och använde färska lasagneplattor. Blev väldigt nöjd med resultatet och delar därför med mig av receptet.

Röran:
2 stora morötter, rivna
1 halloumi, riven
2 charlottenlökar, rivna
2 supersolo vitlökar, rivna
1 förpackning linser
Passerade tomater
Oregano
Salt
Peppar
Paprikapulver

Bechamelsås:
25g smält smör
Majzena, ca 3 msk
Riven brännvinsost
Mjölk tills det blev lagom konsistens
Salt, vitpeppar, riven muskot och en gnutta socker.

Varva sås, röra och lasagneplattor. Avsluta med sås och riven ost. Grädda på 200 grader i ca 20 min.

Glömde ta foto, blev bara en bild på Joels andre portion. Selma åt tre portioner....

Efter maten hjälpte jag Lukas med matten. Det är verkligen inte hans favoritämne men han har blivit riktigt duktig, träning hjälper. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar