fredag 29 april 2016

Försvunna bilnycklar och trasiga glasögon

Under min lunchrast ringde Noahs lärare och berättade att Noahs glasögon gått sönder. Som tur är slutar jag tidigt på fredagar så det var bara till att planera in ett besök på Emporia under eftermiddagen. Men när jag skulle köra hem var mina bilnycklar borta. Jag och en kollega hade varit och handlat med två elever på fm och då körde jag. Letade överallt, fick hjälp av flera kollegor och efter en timme hittade vi dem, i min kollegas jackficka!  Vi har likadana jackor så jag hade lagt ner dem i fel jacka....
Körde hem och hämtade Selma och Noah och sedan till Emporia. På Specsavers fixade vi Noahs glasögon,  guldstjärna till den fantastiska personalen som arbetar där. De är alltid trevliga och tillmötesgående, idag fick Noah en ny skalm,  nya "kuddar" vid näsan samt inställning och rengöring och allt utan att vi betalde något. Jag hade räknat med att vi skulle få köpa nya bågar eller åtminstone skicka dessa på lagning och då betala minst självrisken, men nu fixades det direkt.
Sen ville Selma gå och prova kläder så vi gick en runda på Zara.


Noah testade solglasögon.

Selma gillade kläderna med Mimmi och Musse. Noah var smakråd...



Kvällen middag blev Kycklingtacos och medan jag fixade maten fixade Joel en fredagsdrink, gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar