torsdag 8 januari 2015

Sötsuget

Efter julens alla godsaker försöker vi att minska på sötsuget. Jag tycker att det är värst när vi kommer hem från jobb/skola/dagis innan vi ska äta middag. Trött och hungrig är ingen bra kombination. Idag bläddrade jag i en bok som vi lånade på biblioteket med eleverna. Kommer inte ihåg vad den heter men det var något med gott utan vitt socker och gluten. Så när vi kom hem rörde Selma och jag ihop världens godaste snickers. Väldigt enkelt, jordnötter, dadlar, kokosolja, carob och vaniljpulver. Mixade allt och formade till så bars. Smälte 25g 70% choklad och bredde på. Fick stå i kylen och sätta sig, mums! Selma slickade glatt i sig från skålen. Imorgon ska jag bli färdig med mina skolarbeten. Redovisning nästa onsdag och kursstart för kurs 4 på torsdag. (Näst sista kursstarten....) Lär nog slinka ner några snickers medan jag sitter och skriver....

2 kommentarer:

  1. Jag försöker också köra på med godis endast till helger. Värst för mig är på kvällarna när barnen lagt sig :-/

    SvaraRadera
  2. Ja, då är det lätt att det smyga fram något gott.... Fira att man höll sig vakna längre än barnen ännu en kväll liksom... ;-)

    SvaraRadera