torsdag 4 december 2014

Dagens lunch

När jag är inne på Högskolan (vilket jag var idag) brukar vi luncha på Centralen. Där finns många ställen att välja på, jag brukar dock äta sushi eller thai, men idag blev det Danska smörebröd. De var verkligen supegoda, ägg och räkor, rökt torsk med philadelphia ost och gräslök samt chevre, valnötter och syltad rödlök.
Efter lunch var vi i basgruppen (tillsammans med några av professorerna på Malmö högskola) och lyssnade på Alan Dyson. En intressant föreläsning om inkludering, dock på engelska och i två timmar. Att Selma väckte mig klockan fem imorse och att jag tryckt tre smörebröd strax innan underlättade inte för att låta bli att somna... Men jag kvävde gäspningarna och planerade att lägga mig tidigt ikväll och det gick ju sådär med den saken... (Att somna tidigt alltså...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar